Instagram facebook logo Aparat Academy Ravantelegram

دکوراسيون باغچه هاي نقلي

باغچه هاي فعلي منازل ايراني ديگر به بزرگي باغچه هايي که در گذشته در خانه هاي مادر بزرگ ها و پدر بزرگ هاوجود داشته نيستند؛ با يك چنين فضاهاي کوچكي چگونه مي توانيم محوطه سازي خلاقانه و هوشمندانه اي داشته باشيم. در اين قسمت چند ايده فوق العاده براي بزرگتر نشان دادن باغچه هاي کوچك و زيباتر کردن هر چه بيشتر آنها ذکر مي کنيم. از آنجايي که مناطق مسكوني پيوسته در حال کوچكتر شدن هستند، برنامه ريزي و توجه به توصيه هاي کاربردي شما را قادر مي آند تا باغچه کوچك حياطتان را به بهشت خانگي تبديل کنيد

تكنيك هاي برترايجاد خطاي ديد - بايد کاري کنيد که محيط باغچه بزرگتر از اندازه واقعي جلوه کند. به اين منظور سعي کنيد لوازم اضافي مانند: بند رخت، و سطل زباله را ازکنار باغچه حذف کنيد. انبار آردن وسايل مختلف در کنار باغچه نيز ايده خوبي نيست و نه تنها چهره فضاي خارجي را بد نما مي کند، بلكه باعث مي شود باغچه کوچكتر از آن چيزي که هست به نظر برسد.

  استفاده بهينه از فضا - يكي از تكنيك هاي کليدي به منظور ايجاد بهترين طراحي براي يك باغچه کوچك، استفاده کردن از تمام ابعاد موجود است. به عبارت ديگر فقط به اين فكر نكنيد که مي توانيد روي زمين گل و گياه بكاريد، بلكه بايد از سطوح مختلف نيز استفاده آنيد. به عنوان مثال بد نيست که از فضاهاي عمودي نيز کمك بگيريد. فراموش نكنيد کليه گلدانهايي که در فضاي عمودي و بالاتر از سطح زمين قرار مي گيرند، محكم شده باشند و به سادگي به زمين نيفتند .

طراحي مناسب - طراحي باغچه به اندازه چيدمان يك اتاق در داخل خانه مهم  است. دکوراسيون ديوارها هم از اهميت خاص خود برخوردار هستند. بد نيست که ديوارهاي با غچه را نيز تزئين کنيم. ديوارهاي سبز شادابي و زندگي را به باغچه ارزاني مي کنند. براي طراحي ديوارها مي توانيد از گياهاني که به سمت بالا رشد مي آنند استفاده کنيد، درست شبيه نصب قاب به ديوارهاي يك اتاق

پوشش گياهي - براي باغچه هاي کوچك بهتر است از گياهان پهن برگ استفاده کنيد. يك توصيه مهم اين است که تنوع گياهي را زياد نكنيد و به 3 تا 4 نوع گياه اکتفا کنيد. اگر تعدد گياهي زياد باشد، محيط قدري شلوغ و بي نظم به نظر مي رسد. حتي المقدور از گياهان کوچك با رنگ بندي يكسان استفاده کنيد، سپس هر گياه را گروه بندي کرده و کاشت آنها را مجدداً تكرار کنيد. براي زيباتر جلوه دادن فضاي باغچه ها مي توانيد روي نرده ها از پوشش هاي گياهي سبز استفاده کنيد

آب نما - فواره و آب نما نيز مي تواند فضا را زيباتر کرده و آنرا بزرگتر نشان دهد. شنيدن صداي آب نيز در گرما بخشي و ايجاد صميميت بيشتر موثر است.

هدف از ايجاد باغچه – انگيزه خود از ايجاد باغچه را به ياد بياوريد. آيا مي خواهيد باغچه شما فقط تزئيني باشد يا نه قصد داريد محصولاتي را نيز در آن پرورش بدهيد؟ اگر در منزل استيجاري زندگي مي آنيد، معين کنيد براي چه مدت زماني در آنجا سكونت داريد و آيا امكان انتقال گياهان به محل جديد زندگي وجود دارد؟

اولويت بندي – گياهان را مي بايست با توجه به انتظاري که از باغچه داريد انتخاب کنيد. چند نمونه از بهترين گياهاني که حتي در باغچه هاي کوچك هم به خوبي رشد کنند عبارتند از: کاهو، گوجه، خيار، و انواع فلفل دلمه اي.البته هر چقدر فضا بيشتر باشد، تعدد گياهي نيز بيشتر مي شود و گل ها و گياهان راحتتر رشد مي کنند؛ اما اين بدان معنا نيست که يك باغچه کوچك نمي تواند زيبا باشد. اگر طراحي شما متناسب با فضايي باشد که در اختيار داريد نتيچه خوبي مي گيريد .

شرايط اقليمي - قبل از انتخاب گياه مورد نظر به موقعيت آب و هوايي مكاني که در آن زندگي مي کنيد توجه کنيد.آيا هوا هميشه آفتابي است يا نه همه جا ابري است؟ آب چطور؟ آيا به راحتي گياهان را آبياري مي کنيد يا با کمبود آب مواجه هستيد

انتخاب گلدان مناسب - گلدانهاي سفالي به سرعت آب را جذب مي کنند. براي سطوح عمودي بهتر است از ظروف سراميكي، پلاستيكي، و رزيني استفاده کنيد. نوع گياه و گلدان را با هم انتخاب کنيد. با اين روش گل و گلدان هم از نظر ظاهري و هم اندازه متناسب مي شوند .

وسايل دکوري - ساير وسايل زينتي مثل شن هاي رنگي، و يا سنگ هاي دکوراتيو نيز فضا را زيباتر مي آنند.

حفظ تعادل - هيچ وقت فراموش نكيند که روي باغچه کار مي آنيد و قصد ايجاد يك جنگل انبوه را نداريد.

در آخر يك صندلي در کنار باغچه قرار دهيد و از فضايي که در اختيار داريد براي مطالعه و استراحت استفاده کنيد.

آمار بازدید سایت

امروز 23

دیروز 62

این هفته 85

هفته گذشته 1121

کل بازدید ها 163740

تماس با ما

مدیر گروه: مهندس سعید اسکندری

golden.lotus@ymail.com
 
Tel: 021-22368513
 
Mobile: 09372033544-09122133544

 

Instagram facebook logo Aparat Academy Ravantelegram