Instagram facebook logo Aparat Academy Ravantelegram

نکاتی در مورد بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک

 

1-اگر فضایی كوچك دارید كه‌ می‌خواهید آن را بزرگ تر جلوه دهید و یا اینكه این فضا كاربرد بیشتری داشته باشد،‌ در اولین قدم بهتر است وسایل تزیینی غیر قابل استفاده و غیر كاربردی را جمع آوری كرده و آنها را دور بیندازید و یا اگر خاطره ای را برایتان یاد آوری‌ می‌كند، آن را در جایی مانند انبار نگهداری كنید.

 

2-از رنگ‌های درخشان و روشن با ته رنگ‌های سفید كه باعث بزرگ تر نمایان شدن فضا‌ می‌شوند استفاده كنید.

 

 3-از پرده‌های ضخیم و چند لایه در این اتاق‌ها استفاده نكنید. سعی كنید پرده‌هابه رنگ روشن و تقریبا كم طرح باشند.

 

4-تا آنجایی كه‌ می‌توانید از فرش، قالیچه و یا هر نوع كف پوش تزیینی در فضاهای كوچك استفاده نكنید، چرا كه از لحاظ دید بصری موجب كوچك تر شدن فضا‌ می‌شود.

 

 5-اگر كف پوش اتاق سرامیك، موكت و یا هر چیز دیگری است بهتر است كه از طیف رنگ‌های روشن باشد. هر چه كف پوش اتاق روشن تر باشد به مراتب فضا بزرگ تر جلوه‌ می‌كند.

6-تا آنجا كه امكان دارد از مبلمان كوچك با انحناهای بسیار و ظریف استفاده كنید چرا كه این دسته از مبلمان مخصوص فضاهای كوچك هستند و آنجا را بزرگ تر نشان‌ می‌دهند. استفاده از مبلمان بزرگ و كاناپه‌های بزرگ در اتاق‌های كوچك به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

7-نورپردازی زیاد فضا را بزرگ تراز آنچه كه هست نمایان‌ می‌كند. در ضمن با نورپردازی مناسب ‌ می‌توانید فضا را كاملا كاربردی كنید. در فضاهای كوچك تا آنجا كه امكان پذیر است از آباژور و نورهای موضعی كم نور استفاده نكنید.

 

 8-استفاده از وسایل تزیینی غیر ضروری كه كاربرد خاصی ندارند،‌ در فضاهای كوچك به هیچ وجه مناسب نیست. اگر از آن دسته افرادی هستید كه وسایل تزیینی را دوست دارید، بهتر است آنها را در كوچك ترین سایز انتخاب كنید و همه را روی میزی در كنار یكی از مبل‌ها قرار دهید. اگر هم علاقمند به آثار هنری هستید، تابلوها را در سایز‌های كوچك و تنها روی یك یا دو دیوار نصب كنید.

 

9-اگر مایلید كه دیوارها را با كاغذ دیواری تزیین كنید،‌ بهتر است كم طرح ترین و روشن ترین شان را انتخاب كنید. كاغذ دیواری‌های پر طرح و شلوغ اتاق را تنگ و تاریك جلوه‌ می‌دهد.

 

 

 

 

آمار بازدید سایت

امروز 15

دیروز 62

این هفته 77

هفته گذشته 1113

کل بازدید ها 163732

تماس با ما

مدیر گروه: مهندس سعید اسکندری

golden.lotus@ymail.com
 
Tel: 021-22368513
 
Mobile: 09372033544-09122133544

 

Instagram facebook logo Aparat Academy Ravantelegram